ابزار رایگان وبلاگ

وبلاگ دبیرستان دوره ی دوم آیت الله غفاری هفشجان

هدف از ساخت این وبلاگ اطلاع رسانی در مورد فعالیت های پرورشی ، تربیتی و آموزشی دبیرستان دوره ی دوم آیت الله غفاری هفشجان است.

وبلاگ دبیرستان دوره ی دوم آیت الله غفاری هفشجان

هدف از ساخت این وبلاگ اطلاع رسانی در مورد فعالیت های پرورشی ، تربیتی و آموزشی دبیرستان دوره ی دوم آیت الله غفاری هفشجان است.

حدیث روز

مترجم سایت

وبلاگ دبیرستان دوره ی دوم آیت الله غفاری هفشجان

معرفی و اطلاع رسانی فعالیت های پرورشی،تربیتی و آموزشی دبیرستان دوره ی دوم آیت الله غفاری هفشجان

ساعت و تاريخ




تقویم شمسی

تماس با ما

کد اخبار

ابزار نظر سنجی

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، داوطلبان در ایام کنکور در رابطه با دوستان خود ۲ نوع واکنش نشان می‌دهند؛ ممکن است عده‌ای در این مدت از دوستان خود کناره‌گیری کنند و تنها به مطالعه بپردازند و عده‌ای همچنان به روابط خود با دوستان ادامه دهند، این رابطه و معاشرت با دوستان برای یک داوطلب کنکور مزایا و معایبی دارد که می‌تواند کمک کننده یا آسیب زننده باشد.

به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم با یک مشاور تحصیلی خبره و باتجربه صحبت کنیم و نظر وی را در این باره جویا شویم؛ در همین راستا با اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی و روانشناختی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی و روانشناختی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معاشرت داوطلبان با دوستان در ایام کنکور، اظهار کرد: معاشرت داوطلب کنکور با دوستان از جهتی خوب است، زیرا آنها از هم سن و سالان خود تایید می‌گیرند و اگر درد مشترک دارند به طور مثال درس نخوانده‌اند، درسی را عقب مانده و نرسیده‌اند می‌توانند به عنوان حمایتگر باشند اما متاسفانه قسمت اعظم این معاشرت برای داوطلبان کنکور آسیب‌زا و آن ترمز هم بودن است؛ زیرا هنگامی که داوطلبان با هم معاشرت و ارتباط دارند و درباره درس خواندن صحبت می‌کنند اضطراب به آنها دست می‌دهد که برایشان آسیب‌زاست.

معاشرت با دوستان در ایام کنکور؛ حضوری و محدود

وی افزود: در برخی موارد داوطلبان کنکور برای آنکه حس آرمانی خود را به نمایش بگذارند در بیان مدت زمان و حجم مطالعه خود اغراق کرده و آن را بیش از آنچه هست عنوان می‌کنند؛ به طور مثال اگر ۸-۷ ساعت مطالعه داشته‌اند آن را ۱۲-۱۰ ساعت بیان می‌کنند که این کار باعث ایجاد استرس و اضطراب در دوستانی می‌شود که با آنها معاشرت دارند.

۷ فروردین/// کنکور ۹۸| اشتباهات رایج داوطلبان کنکور در معاشرت با دوستان

قربانی بیان کرد: این در حالی است که انسان‌ها با هم متفاوت هستند و توانایی‌های مختلفی دارند، ولی داوطلبان این موضوع را درک نمی‌کنند که اگر دوستشان توانسته است یک کتاب را ۳-۲ بار بخواند و مرور کند شاید خودشان بتوانند با یک بار مطالعه آن کتاب تمام مطالب درسی را به طور کامل یاد بگیرند، اضطرابی که داوطلب از دوست خود می‌گیرد باعث ترمز او در درس خواندن و مطالعه برای کنکور می‌شود.


بیشتر بخوانیدکنکور ۹۸| سهم تفریح برای حضور در بزرگترین ماراتن علمی کشور


این مشاور تحصیلی گفت: بنابراین به داوطلبان کنکور توصیه می‌شود اگر در ایام کنکور با دوستان خود معاشرت دارید اول اینکه این دیدار‌ها را تا جای ممکن محدود کنید و دوم فارغ از مسائل کنکور با هم صحبت کنید و از همدیگر انرژی بگیرید.

۷ فروردین/// کنکور ۹۸| اشتباهات رایج داوطلبان کنکور در معاشرت با دوستان

وی افزود: به داوطلبان کنکور توصیه می‌شود اگر در ایام کنکور با دوستان خود معاشرت دارید اول اینکه این دیدار‌ها را تا جای ممکن محدود کنید و دوم فارغ از مسائل کنکور با هم صحبت کنید و از همدیگر انرژی بگیرید.

تدریس داوطلب کنکور به دوستان؛ اشتباه رایج و متداول

قربانی اظهار کرد: یکی دیگر از اشتباهات متداول در بین داوطلبان کنکور تدریس دروس به همدیگر است؛ یک داوطلب هر چه قدر هم که در یک درس توانا باشد و بتواند تست‌های آن را به خوبی پاسخ دهد نمی‌تواند مطالب را برای فرد دیگری تدریس کند تا او از این مطالب استفاده کند، زیرا در مقام آموزش نیست.

۷ فروردین/// کنکور ۹۸| اشتباهات رایج داوطلبان کنکور در معاشرت با دوستان

این مشاور تحصیلی بیان کرد: ارتباطات تلفنی یک داوطلب کنکور با دوستان تا حد ممکن باید محدود شود، زیرا داوطلبان کنکور ناخواسته برای هم انرژی منفی و ناامیدی ارسال می‌کنند که باعث می‌شود داوطلبان کنکور همان جایگاهی که به دست آورده‌اند را هم از دست بدهند.

وی گفت: معاشرت با دوستان از طریق فضای مجازی و چت کردن هم توصیه نمی‌شود، زیرا چت کردن یک فرآیند سیری ناپذیر است که احتمال ایجاد سوءتفاهم یا سوءبرداشت بسیار بالا می‌رود که این امر موجب آزرده خاطر شدن یکی از داوطلبان خواهد شد.

۷ فروردین/// کنکور ۹۸| اشتباهات رایج داوطلبان کنکور در معاشرت با دوستان

این مشاور تحصیلی اظهار کرد: بنابراین توصیه می‌شود اگر قرار است معاشرتی بین داوطلب کنکور و دوستان صورت بگیرد به صورت حضوری و محدود باشد.


بیشتر بخوانیدتأثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ٩٨


قربانی بیان کرد: داوطلبان ممکن است در کنکور دوستانی داشته باشند که به هر شرایطی در کنکور قبول شده‌اند و مشغول به تحصیل هستند؛ این افراد برای روحیه دادن به یک داوطلب کنکور که دوستشان است از جملات و تعابیری استفاده می‌کنند که به جای روحیه دادن به داوطلب باعث سستی و بی انگیزه شدن آن‌ها نسبت به درس و کنکور می‌شود، پس این افراد گزینه مناسبی برای روحیه دادن به یک کنکوری نیستند.

مشکل سازی؛ نسخه مشاوران بی تجربه برای داوطلبان کنکور

این مشاوره تحصیلی و روانشناختی اظهار کرد: بنابراین بهترین افراد برای روحیه دادن به یک داوطلب کنکور متخصصان و مشاوران مخصوصا مشاوران روانشناختی هستند، متاسفانه بسیار مشاهده می‌شود که امروزه مفهوم مشاور معنی خود را از دست داده است، زیرا برخی افرادی که در رشته‌های مهندسی، پزشکی، حقوق، روانشناسی و ... پذیرفته شده‌اند در ترم اول دانشگاه در قالب یک مشاور رمز موفقیت خود را به داوطلبان دیکته می‌کنند.

۷ فروردین/// کنکور ۹۸| اشتباهات رایج داوطلبان کنکور در معاشرت با دوستان

قربانی بیان کرد: نسخه این افراد به هیچ وجه به درد داوطلبان کنکور نمی‌خورد و برای آن‌ها کارساز و راهگشا نیست، زیرا افراد دارای توانایی‌ها و استعداد‌های متفاوت و متنوعی هستند و نمی‌توان برای همه افراد از یک راهکار استفاده کرد.

این مشاوره تحصیلی و روانشناختی گفت: بنابراین داوطلبان کنکور برای انگیزه گرفتن به هیچ وجه نباید از دوستان کمک بگیرند، زیرا هر ۲ طرف متضرر می‌شوند؛ پس بهترین گزینه برای ایجاد انگیزه یک مشاور تحصیلی است که کار روانشناختی را انجام داده است و می‌تواند به داوطلبان کنکور بسیار کمک کند.

  • حسین باقری

کنکور ۹۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی